2019-07-17

Zempléni kirándulás 1. napja

Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket.
Máté 11.28

Zempléni kirándulásunk első útja Vizsolyba vezetett. Az első magyar nyelvű Biblia szülőhelyén megnéztük a Mantskovit Bálint Nyomtatástörténeti Múzeumot és a Vincellérházat.

A falu Árpád-kori református templomában ismét látható az egyik eredeti Biblia is. A templom belsejét középkori freskók díszítik.

Ebédelni a Öreg Nyomdász Vendéglőben szerettünk volna, de zártkörű rendezvény miatt nem tudtunk, így utunkat folytattuk Regéc felé. Regécen Csobogó Vendéglőben megebédeltünk és elindultunk a vár felé.

Szerencsére messzire el lehetett látni a várből.

Bebarangoltuk a teljes várat...

Az idő is kegyes volt hozzánk, csak a felhők gyülekeztek.

Késő délután hagytuk el a várat, majd Sárospatak felé indultunk el , mert a szállásunk a Retel Vitéz Panzióban volt lefoglalva.

1. De szép helyen jártatok, gyönyörű fotók!

2. Gyerekkoromban jártam utoljára ezeken a helyeken... Olyan jó újra látni a fotóidon keresztül! ❤️