2019-10-18

Nyárutó

 "... a tavasz csak elmúlást hozhat, az ősz viszont biztosan szívderítő megújulást jelent. Föltétlenül és csak azt. Az ősz feléleszti a szerelmeket, rutinossá és magabiztossá tesz, az ősznek van ritmusa, míg a nyár szertelen, szédült és vágyakozó. A nyár a kötelező nagy érzések évszaka, míg az ősz a spontán és valódi örömöké." Grecsó Krisztián:30 év napsütés

Augusztusi blogbejegyzésben mutattam Modern Folk Embroidery HOPE Mystery SAL-ban az  August- lépésben elkészített tulis verzióm tervét (amit himzés közben egy picit módosítottam). Elkészült a hímzés és egy bordós képkeretbe került...
"Úgy settenkedett be az október, mintha nem akarná, hogy észre vegyék. Hogy ősz lenne, csak a hűvösödő esték, és az egyre korábbi szürkület jelezték, máskülönben élt a nyárutó, ereje volt a napnak…" Grecsó Krisztián: Tánciskola
A műlt hétvégén gyönyörű napsütésben sétáltunk a Gellért-hegyen. Elmentünk a filozófusok kertjébe is (2013-ban jártunk itt legutoljára ).

Hamár visszatekintés, akkor 2012 októberére is örömmel tekintettem vissza a napokban... egy Tiszavidéki keresztszemes hímzésminta továbbgondolására. Szeptember végén a FB-n láttam hogy akinek küldtem a párnát (Lee Albrecht) most kihímezte először egy kis részét (alsó része a "párnának"), majd a nagyobb mintát is kék-zöld színekkel ♥♥♥


Szilvás-zabpelyhes sütit is sütöttem a hétvégén.

28 dkg vajat ( én most vénusz sütőmargarinnal csináltam) 20 dkg mézzel felolvasztottam, majd visszahűtöttem. Kb 0.5 kg szilvát  kimagoztam, daraboltam.
Összekevertem a száraz hozzávalókat: 30 dkg liszt, 1 db sütőpor, 1 evőkanál mézeskalács fúszerkeverék, 20 dkg zabpehely.
4 db tojást 20 dkg barna cukorral kihabosítottam, majd hozzátettem a mézes folyadékot és a száraz hozzávalókat. A massza 4/5 részét beleöntöttem a 20*30-as tepsibe, rátettem a szilvadarabokat, majd a massza másik részét rákanalaztam. Előlmelegített 160 fokos, légkeveréses sütőben kb 30 percig sütöttem.


Tulipámos hímzéssel kezdtem a bejegyzést, azzal is zárom.

Beleszerettem a Flower Pincushion
mintába. 

Keresgéltem a meglévő fonal és vászon kincseim között és ezekre a xJudesign fonalakra, vászonre esett a választásom.

Két este alatt ennyire jutottam...

Nagyon szép, mosolygós hétvégét kívánok Mindenkinek!

6 megjegyzés:

  1. Piękny obrazek ☺️ Ja też kocham wzory SubRosy.Pozdrawiam.

    VálaszTörlés
  2. Imádom az őszt! Ez a bejegyzés is hozzájárul a miérthez.

    VálaszTörlés
  3. Csodás valóban az ősz mint általában minden évszaknak megvan a maga szépsége.A kézimunkáid is csodásak és a sütid nagyon finom lehetett!Hasonló szép hétvégét kívánok !

    VálaszTörlés
  4. Szép és hosszú ősz kívánok, hogy még néhány kirándulás beleférjen. A hímzéseid gyönyörűek. Nagyon szép színekkel dolgozol.

    VálaszTörlés
  5. Annyira eltaláltad a bordó keretet! Pont egymáshoz illenek a hímzéssel :o)
    Eszter mintája csodás, kíváncsian várom a befejezést!
    Valóban olyan jó, hogy ilyen hosszan tart a meleg és gyönyörű ősz van!!!
    Köszi a receptet, ki fogom próbálni! (Nálam most kavart almás sül... :o))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett a tulis hímzésed! És köszönöm szépen a receptet is - tuti kipróbálom! :)

    VálaszTörlés