2018-07-13

♥ Méhecske ♥



Zümmög a méhecske,
száll, száll, száll.
Picike szárnyacskán
jön a nyár.
Picike szárnyacskán;
zümm-zümm-zümm.
Begyűjti mézét és
elrepül.

Kányádi Sándor: Zümmög a méhecske




Eszter (subrosa) B is for Bee mintája és befejezése nagyon megtetszett.El is kezdtem hímezni, de az összeállításnál megakadt a szemem egy "képkereten". A keret egy gumival volt körbetekerve... ide került a kerek pinkeepes hímzés egy kis virággal együtt.
A Zirci Ciszterci Apátság könyvtára előtt volt egy kiállítás és ott olvastam a következőt:
Szalézi Szt Ferenc szerint a kegyelem olyan a lélekben, mint a méh a virágban: nem töri össze, csak megtermékenyíti, sajátos szépségét élettel tölti meg.



Napokban olvastam, gondoltam megosztom a  méhekkel kapcsolatban:

Görcsbe rándulva pusztultak tömegesen a somogyi méhek

A méheket kicsinálja a munkahelyi stressz

Nehéz a méhek élete, bele sem gondolunk, mennyire

Móra, méhek, matematika

3 méhes hímzést találtam, gyorsan összeraktam egy fotóig.
Tavaly is egy Kányádi verset hoztam a méhecskés képhez... Szeretem a méhecskés hímzéseket
Sárgabarackos-joghurtos muffin
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 tasak Dr. Oetker Sütőpor, 1 tojás, 15 dkg cukor, 1 tasak vanillincukor, 2 kisdoboz citromos Activia joghurt, 1 dl olaj, 3-4 sárgabarack.
A lisztet egy tálkába mérjük és elkeverjük benne a sütőport.  Egy másik tálkában a tojást a cukorral, a vaníliás cukorral habosra keverjük, mehet bele a joghurt és az olaj. Belekeverjük a sütőporos lisztet és az apróra kockázott sárgabarackot. Előmelegített sütőben 25 perc alatt 180 fokon (alul-felülsütés) megsütjük.



Modeszta áfonyás-zabkekszét kis étcsoki darabokkal és mézes fűszerkeverékkel egészítettem most ki :)

5 megjegyzés:

  1. Igaz, szép idézet a kis hasznos állatkáról és tevékenységéről. Hímzések is tetszenek.

    VálaszTörlés
  2. Micsoda bejegyzés! A méhes hímzéseid gyönyörűek, a sütik nemkevésbé ♥ szeretem, hogy annyi idézettel és egyéb kapcsolódó anyaggal szolgálsz... köszi a receptet is ♥

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyos lett a hímzésed! És milyen ötletes a befejezés! :o)
    A méhek valóban nagyon hasznosak, de sajnos egyre kevesebb van belőlük...
    Köszönöm én is a receptet!!!
    Nagyon szép hétvégét kívánok! ♥

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett! A környékbeli méhészek sem úszták meg, volt itt minden csávázó anyag, kinn voltak repcén és lepermetezték a táblát. Belegondolni is szörnyű.

    VálaszTörlés