2018-06-05

Kék ♥

Többször nekikezdtem ehhez a bejegyzéshez...  mérete így egy kicsit hosszúra sikerült 😊


'"... ha az élet olyan, hogy általában rohanni kell, és az ember mindig időzavarban van, azt el kell fogadni. A kérdés inkább az, hogy izgatottan rohansz-e vagy nyugodtan. ... Nem a rohanással van a baj, hanem a belső izgalommal, ami megrontja az ember életének minőségét."

".. Nem igen találjuk meg zsúfolt napjaink lazítási lehetőségeit. Talán komikusan hangzik, de pl. a sorban állás, a várakozás idejét nem feltétlenül csak bosszúságként lehet megélni.
A várakozás lehet egy ajándékba kapott nyugodt időszak is, ami alatt sok mindent végiggondolhatunk, kifújhatjuk magunkat - ha igényünk van rá és képesek vagyunk ezt a fél órát ebből az aspektusból megélni...."
Popper Péter

Április végén írtam, hogy csatlakoztam egy virágos SAL-hoz.A második lépésben felkerültek a gyöngyök, francia csomók és a virágok kontúrja:
A harmadik lépésben egy új elem hímzése készült el.
Három lépés együtt ilyen:
A negyedik lépés megint gyöngyözés és kontúrozás volt:
A négy lépés együtt:
Kíváncsian várom a következő lépést és az összeállítást...

Egy csodaszép csomagot kaptam Timitől:
  ♥ NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM! ♥

Keletlen kompéros (bocskoros)- Nagymamám készített ilyet sokszor - most a szülőfalum FB csoportjában megosztották a receptet,ki kellett gyorsan próbálnom, s leírom ide is hogy meglegyen :)
Tésztához: 25 dkg margarin, 50 dkg liszt, 2 dl tejföl, 1 kávéskanál só  A margarint elmorzsoljuk a lisztben, hozzáadjuk a sót és a tejfölt, jól összedolgozzuk. Puha, de nem ragadós tésztát kell kapni, ha ragad, kevés lisztet szórjunk még rá. 
Krumplipüréhez: kb70 dkg főtt burgonya összetörve, 10dkg margarin, fél dl tej, 2 tk cukor, 3 kanál tejföl, só (lehet ízesíteni pl kapor, dinsztelt hagyma, sonka)
A tésztát kb fél ujjnyi vastagságúra nyújtjuk kb 40*35 cm-re. Nagy tepsibe tesszük- szurkáljuk meg villával, különben felpúposodik. A tetejére kenjük rá a krumplipürét és a tészta széleit hajtsuk fel. Kenjük le az egészet tojással. Légkeveréses sütőben 180°C-on kb fél óra alatt aranybarna színűre sütjük.
Nagyon szép, mosolygós napokat kívánok Mindenkinek! 

5 megjegyzés:

  1. Csodás a hímzés!
    Gyerekkoromban én is rengeteg kompérost ettem (lehet, hogy közel laktunk egymáshoz akkoriban?:), de felnőttént sosem csináltam. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű szép a virágos sal!!!
    Ezt a receptet még nem ismertem...köszönöm!!! :o)))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rita! Láttam az előző bejegyzésedben,hogy olvasod a "Lelkek labirintusa"című könyvet.Ha már elolvastad,kérlek írjál róla,hogy tetszett,kíváncsi vagyok rá.A címe alapján jónak hangzik.Köszönöm szépen előre is.Judith

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a kézimunkád! Gratulálok a szép ajándékodhoz. A recept nagyon jónak látszik, egyszer egy hasonlót már készítettem de nem ez volt a neve:)

    VálaszTörlés
  5. Mennyi kék! Szépek az ajándékok♥ Azt gondolom, ez a lepény nem haladja meg a képességeimet, alkalomadtán ki is próbálom majd. Kíváncsi leszek, mi készül majd a virágos hímzésből.

    VálaszTörlés