2018-09-25

Almás ♥


SubRosa:Autumn Bouquet minta  kerek részletét már mutattam az előző bejegyzésben. Sikerült befejeznem és formába öntenem. Eredetileg az ajtóra szerettem volna kopogtatónak elkészíteni, de kezembe akadt egy kockás gyapjú...

és alma lett belőle :) Almaszárat szúrtam még a filcbe és arra egy levelet varrtam egy mintarészlettel.
Glutén és laktózmentes almás pite receptjét is leírom ide.
Tésztához: 50 dkg gluténmentes süteményliszt, 2 tojássárgája, 10 dkg cukor, fél csomag gluténmentes sütőpor, 15 dkg laktózmentes vaj, 1 csipet só, 1 citrom reszelt héja, 1 csomag vaníliacukor - kevés laktózmentes tejföl vagy tejszín hogy a tészta összeálljon.
2 gombócban  fél órára a hűtőben pihentetjük.
Töltelék: 4 nagyobb alma lereszelve, izlés szerint cukor, fahéj,citromlé- megpárolva. Esetleg fél gluténmentes vaniliapuding használata a sűrítéshez. A megmaradt 2 tojásfehérjét felvertem és a kihűlt almás töltelékhez adtam.
Az egyik gombócot kinyujtottam sütőpapíron és 26cm-es piteformába tettem. Ráöntöttem az almás tölteléket, majd a másik gombóot A lelógó részeket levágtam, összegyúrtam majd szív és pillangó formával kiszaggatam. A felvert tojásfehérjéből pont annyit hagytam még meg, hogy átkentem a pite tetejét.  170 fokos sütőben kb 25 percig sütöttem. A tojásfehérje a tölteléket könnyűvé varázsolta... nagyon gyorsan elfogyott, sajnos szeletet nem tudok mutatni.


A hétvégén készült még egy birses-zabos pite is sima liszttel.
Tésztához: 40dkg liszt, 5 dkg finom zabpehely, 1 csomag sütőpor,1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék, 20 dkg cukor, 25 dkg vaj, 1 egész tojás. 2/3 1/3 arányban gombócot gyúrtam belőle, picit pihent a hűtőben.
Töltelék:3 birsalmát kis darabra vágtam, cukros-citromos vízben megfőztem. Botmixerrel összeturmixoltam. az előző pitéből maradt fél vanilia pudiggal még egy kicsit főztem, majd kihűtöttem. A 2/3 gombócot a piteforma aljára tettem, ráöntöttem a birses pudingot, majd a hűtőből kivett tészát ráreszeltem. 180 fokos sütőben kb 30 percig sütöttem. A tészta ropogós, a töltelék krémes...  egy kis teával pedig hmmm.
Szép őszi napokat kívánok!

6 megjegyzés:

  1. Die Stickerei sieht wunderschön aus und der Apfelkuchen scheint sehr lecker zu sein.
    Liebe Grüße Manuela

    VálaszTörlés
  2. Ó és ó. Mit válasszak, nem tudom! Csodás-almás bejegyzés!

    VálaszTörlés
  3. Micsoda őszi finomságok! A süteményeid mindig isteniek- ezt tapasztalatból bizton állíthatom-, biztos vagyok benne, hogy ezek is azok :) Az almás dísz nagyon jól sikerült, igazán jó ötlet volt gyapjúval kombinálni a hímzést.

    VálaszTörlés
  4. ♥ ♥ ♥
    Az almás befejezés csodálatos lett!!!
    Köszi a recepteket is! Nagyon guszták ezek a sütik, lehet kipróbálom én is! :o)

    VálaszTörlés
  5. Me encanta!!! que bonita manzana, y la tarta tiene una pinta riquísima!!

    VálaszTörlés