2018-07-04

Kirándulás képekkel

" A szem lát, a kamera megfigyel... Ez csupán a kompozíció és a perspektíva. A titok a fényben rejlik. Úgy kell néznie, hogy arra gondol: a világosság folyékony lesz. Az árnyék könnyű, tünékeny réteg alatt fog megjelenni, mintha rácsepegett volna a fény..."
Carlos Ruiz Zafón: Lelkek labirintusa
A múlt héten egy kis kirándulás, pihenés volt, madárcsicsergéssel, sok-sok km-rel a lábban, kocsiban...

Nádasladány - belső felújítás kezdődött el júniusban, kb 1.5 év múlva ismét látogatható. Jó lenne majd visszatérni és megnézni felújítás után.
Várpalota - eredetileg nem terveztük, de mivel közel volt, így megnéztük a Thury várat.
Iszkaszentgyörgy - Amadé-Bajzáth-Pappenheim kastély biztosan szebb napokat is látott, most egy része általános iskolaként működik.
A szállásunk az erdőben, a Zseri Vadászházban Fehérvárcsurgón volt.
Nyugalmat árasztott a Fehérvárvárcsurgói víztározó is, ahol halászni is lehet.
A Csókakő várát is felkerestük. Induláskor még gyönyörűen sütött a nap, messzire el lehet látni a vár egyes szintjeiről, de amikor jöttünk lefelé mát kezdett beborulni, kocsiba ülve egy kis esőt is kaptunk.

Bodajkon azért megnéztük még a kálváriát, és visszatértünk Fehérvárcsurgóra a Károlyi kastélyhoz.
 A kastély parkot csak másnap néztük meg. Körbesétáltuk a tavat, de nagyon borongós idő volt így elmentünk Székesfehérvárra.

Sétáltunk a Városház téren, megnéztük Mujkót, az Országalmát, Fekete Sas patikát, Mátyás király emlékművet, Virágórát, de az Órajátékot nem vártuk meg.

Ebéd után olyan szépen sütött a nap, hogy az aznapra tervezett túra felét azért bevállaltuk. Bodajkról a Varjúvártól indultunk a Gaja-szurdok mentén. A Károlyi-kilátóba  felmentünk, ahol csodás panoráma tárult elénk. A kilátótól lefelé ereszkedve láttuk, hogy ismét egy eső közeleg. Szerencsére a sziklás részen is sikeresen leértünk az eső előtt.

Következő úti célunk Mór volt, ahol megnéztük a Lamberg-kastélyt, Luzsénszky-Láncos-kastélyt és a Szent Kereszt római katolikus templomot.
Mórtól csak 35kmre van Zirc, ahol a Ciszterci Apátságot néztük meg.

Hazafelé még megálltunk Gánton.  Bauxitbányászati Múzeumot megnéztük, de a tanösvényre csak bekukkantottunk, mert már nagyon borult. Beültünk a  kocsiba és leszakadt az ég...

1. Mennyi csodaszép helyen jártatok! Köszönöm a képes beszámolót! ♥

2. Igazán szép helyeken jártatok♥ nem is értem, hogy fért ennyi minden négy napba. Gondolom, egy percet sem ücsörögtetek tétlenül.

3. Szép és jó körút volt, gondolom kellemesen elfáradtatok.

4. Szép helyeken jártatok, gyönyörű képeket hoztál! :)

5. Precioso reportaje, preciosos lugares, besos

6. Szép helyeken jártatok, jól bebarangoltátok a környéket! Köszönöm a képes beszámolót!